Programmet spikat för årets temavecka Om psykisk hälsa

Nu är programmet klart för årets temavecka Om psykisk hälsa. Den 13-19 november bjuds det på kostnadsfria föreläsningar på Louis de Geer i Norrköping samt filmvisningar på andra orter i östra länsdelen.

Den 13-19 november arrangeras Om psykisk hälsa – en temavecka där psykisk hälsa uppmärksammas för att bredda kunskap och kännedom om ämnet. Evenemanget är gratis och vänder sig till dig som har erfarenhet av psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom, är anhörig eller arbetar med psykisk hälsa.

I år kommer bland annat artisten Axel Schylström, idrottspsykologen Emil Andersson och personen bakom tiktok-kontot @psykologtipset. Du kan också lyssna till Sari Asa Nicolaisen, samordnare kring frågor om sexuell, reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR) samt HBTQI i Region Östergötland. Sari kommer framförallt ta upp om vikten av ett bra bemötande och hur det påverkar vår psykiska hälsa.

Bland föreläsarna från Region Östergötland finns också vårdenhetschef Angelina Fransini som berättar om verksamheten prehospital akutpsykiatri tillsammans med Jennie Windisch, skötare, och Per Gawelund, sjuksköterska. Verksamheten startades upp för ett år sedan, och är en del av psykiatriska kliniken i Norrköping.

Hela programmet och mer information Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Om Psykisk Hälsa

Om Psykisk Hälsa arrangeras i samarbete mellan Norrköpings, Finspångs, Söderköpings och Valdemarsviks kommuner, Region Östergötland, Sensus samt NSPH Östergötland – Nationell samverkan för psykisk hälsa.