Region Östergötland

Jobba på 1177 Vårdguiden på telefon

Sjuksköterska med headset

Välkommen till en unik arbetsplats där alla som arbetar är sjuksköterskor.

Det här är vi

Vår värdegrund är: "Professionalism, ansvarstagande, bemötande, respekt".

1177 Vårdguiden på telefon är en nationell tjänst som bedrivs dygnet runt i alla landsting/regioner i Sverige. Delar av dygnet besvarar vi samtal från flera läns befolkningar, under helger och under stora delar av övrig jourtid (förutom nattetid) besvarar vi samtal från främst Östergötlands befolkning.

Via tjänsten gör sjuksköterskorna kvalificerade medicinska bedömningar, ger egenvårdsråd och hänvisar till rätt vårdnivå.

Till din hjälp i arbetet har du ett symtombaserat beslutsstöd och följer en strukturerad samtalsprocess.

Så här jobbar vi tillsammans

På enheten är alla medarbetare involverade i ett omfattande kvalitets- och utvecklingsarbete i enlighet med LEAN.

Vi arbetar i en öppen kontorsmiljö nära resecentrum i Linköping med utmärkta pendlingsmöjligheter. Arbetsklimatet hos oss är öppet där alla månar om varandra och vid behov hjälps åt med svåra bedömningar.

Så här är det att jobba hos oss

Hos oss genomgår man som nyanställd ett gediget introduktionsprogram med både teoretisk och praktisk utbildning. Man får en personlig handledare som man har som stöd och bollplank. Vi är måna om att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att våra sjuksköterskor ska känna sig trygga i sin roll.

Som anställd hos oss har man önskeschema vilket innebär att man själv lägger förslag till schema utifrån fastställda regler. Därigenom har man stor möjlighet att påverka sin lön genom hur man förlägger sin arbetstid.

Under varje schemaperiod, á 10-12 veckor, har man under två arbetsdagar möjlighet till personlig kompetensutveckling genom till exempel hospitering, handledning i samtalsmetodik eller uppföljning av egna rådgivningssamtal.

Som sjuksköterska hos oss bör man ha en bred erfarenhet, gedigna medicinska kunskaper och god förmåga att kommunicera med patienter eller deras företrädare. Vi ser gärna att man har någon specialistutbildning.

Rådgivning per telefon kräver en väl utvecklad samtalsteknik, ett aktivt lyssnande och en förmåga att ta självständiga beslut.

Om du är intresserad av 1177, kontakta oss gärna:

Verksamhetschef Malou Lindberg 010-103 72 23

Vårdenhetschef Asta Lindström 010-103 80 08

Vårdenhetschef Marie Matthys 010-103 80 88

Kontakt

Bild på Malou Lindberg

Malou Lindberg

Verksamhetschef

010-103 72 23

e-post